Pandémie koronavírusy ukázala, že mnoho organizácií môže pracovať úplne na diaľku, ale tiež odhalila nevýhody práce na diaľku. Túžba po osobnej spoluprácu, ale bez rizík a dochádzanie, prinútila niektoré zamestnávateľov, aby zvážili model "hub and spoke" pre svoje prevádzky.

Nevýhody homeoffice

Veľká časť Európy a USA sa nachádza po druhej vlne pandémie, čo opäť dokázalo, že mnoho organizácií môže fungovať, zatiaľ čo ich pracovníci sú miesto v kancelárii úplne doma. Pre mnoho zamestnancov to prinieslo úľavu od drahých, časovo náročných a zničujúcich životných podmienok dochádzajúcich. A zamestnávatelia si bezpochyby budú klásť otázku, či ich kancelárie stojí za to, aj keď pandémie úplne ustúpi.

Ale Covid-19 tiež odhalil stres a napätie, ktoré sa objavujú po dlhšej dobe homeoffice. Prieskum amerických pracovníkov architektonickú firmou Gensler zistil, že 74% pracovníkov doma postráda sociálny aspekt kancelárie a cez širokú škálu dostupných digitálnych nástrojov 55% uvádza, že spolupráca s ostatnými je ťažšie.

To vyvoláva dopyt po hybridným prístupu, hovorí Mark Shepherd, investičný manažér v startupové spoločnosti rizikového kapitálu beringei. "Ľudia sú zvyknutí pracovať na diaľku, ale budú aj naďalej chcieť interakciu buzzy co-workingového priestoru," vysvetľuje. "Ľudia určite chcú schopnosť pracovať z domova, ale nie stále."

Jedným zo spôsobov, ako využiť výhody homeoffice, a pritom stále poskytovať príležitosti pre osobné spoluprácu, je model "húb and spoke" pre kancelárske priestory, v ktorom spoločnosť poskytuje malé, satelitné kancelárie bližšie obytným oblastiam, ktoré zamestnanci môžu príležitostne využiť.

Čo je model "húb and spoke"?

"Podniky môžu vykonávať všetku prácu na mieste společnostií alebo" húb ", kam zamestnanci cestujú menej často, a súčasne zvyšovať počet" spoke "- menších, satelitných kancelárií rozmiestnených po meste bližšie k miestu, kde zamestnanci žijú," vysvetľuje Mathieu Proust, generálny riaditeľ , UKI a rozvíjajúce sa trhy u globálneho spolupracujúceho poskytovateľa priestoru WeWork.

"Tým sa minimalizuje doba ich dochádzanie a zamestnanci sa spoja, aby mohli pracovať v tímoch," dodáva. "To, čo bolo kedysi hlavným ústredím, sa môže stať menej preplneným a dokonca sa môže zmenšiť."

Model si získava pozornosť: správa zverejnená minulý mesiac personálnou agentúrou Robert Walters Group ukázala, že viac ako tretina (37%) vedúcich pracovníkov vo Veľkej Británii a Írsku uvažuje o redukcii svojho primárneho kancelárskeho priestoru na menšie satelity bližšie k miestu, kde zamestnanci žijú.

Technologické spoločnosti patria medzi tie, ktoré prechádzajú na model "hub and spoke". Minulý mesiac oznámil generálny riaditeľ spoločnosti Google Sundar Pichai plány na rozšírenie kancelárií hub pre flexibilnejšie pracovné budúcnosť, uvádza správa Business Insider.

V auguste predstavil gigant elektronického obchodu Amazon plán na vytvorenie šiestich "technologických centier" v Dallase, Detroite, Denveri, New Yorku, Phoenixu a San Diegu. Tie sa pripojí k portfóliu 17 spoločností v severoamerických mestách blízkosti obchodných centier a univerzít.

A v júli predstavil japonský poskytovateľ technológií Fujitsu svoj nový plán Borderless Office, ktorý zahŕňa "rozšírenie satelitného kancelárskeho priestoru a poskytnutie infraštruktúry rovnocenné infraštruktúre" húb office ", aby si jeho zamestnanci mohli užiť flexibilnejšie pracovné život.

Hub-and-spoke co-working

Spoločnosti bez hlbokých vreciek takýchto nadnárodných firiem by mohli mať problém drasticky znovu zainvestovať do svojich portfólií nehnuteľností, najmä v tomto ťažkom období. Poskytovatelia co-working tvrdia, že ich služby ponúkajú cenovo dostupnejšie riešenie.

Jedným z takýchto poskytovateľov je malajzijské WORQ, ktoré poskytuje flexibilné pracovný priestor pre nováčikmi, malé a stredné podniky a veľké organizácie. Ázie bola v poslednom desaťročí svedkom boomu co-working: medzi rokmi 2014 a 2017 došlo podľa prieskumu realitnej firmy JLL k 150% nárastu počtu coworkingových priestor v ázijsko-pacifickom regióne.

"Malajzia je podľa regionálnych štandardov stále pod priemerom," vysvetľuje Christina Choong, vedúci rozvoja podnikania vo WORQ. "Myslím, že regionálny priemer v Ázii je približne 3% , a stále sme niekde pod hranicou 1%."

Model "húb and spoke" je obzvlášť vhodný pre malajzijská mesta, hovorí Choong. "Na okraji hlavných miest žije veľa ľudí, a práve tu ľudia požadujú kancelárske priestory," vysvetľuje. "To, čo vidíme, je vzostup počtu ľudí, ktorí chcú mať stôl na dva až tri mesiace, pretože nevedia, kedy budú môcť späť do kancelárie." Zároveň im pripadá veľmi rušivý domov, kde žijú s nimi deti a deje sa všetko možné. "

Dodáva, že ďalším hnacím motorom pre model "húb and spoke" je kontinuita podnikania. "Vo svojich priestoroch máme veľké banky, ktoré používame pre plánovanie kontinuity podnikania." Väčšia korporácie sa veľmi vážne pozerajú na stratégie, aby sa vyhli scenári, kedy jedno veľké ústredia zasiahne Covid a potom nikto nemôže ísť do práce, stratégie, ktoré nejakým spôsobom rozdeľujú pracovnú silu. "

"Výsledkom je, že dopyt po kvalitných a dobre udržiavaných priestoroch stále rastie," hovorí Choong.

Spôsob, akým pracujeme, vždy formoval geografii miest a veľkomiest. Katalyzácii prechodu na kancelárske stratégie typu "hub-and-spoke" by jedným z dlhodobých účinkov pandémie mohol znamenať koniec dochádzanie z miest a revitalizácie satelitných miest a predmestských častí.

Zdroj: // Techmonitor