Regionálne nákupné centrum Eperia Shopping Mall v krajskom meste Prešov na východe Slovenska, kde vo štvrtok otvorili druhú etapu, sa rozrástlo o 11-tisíc štvorcových metrov prenajímateľnej plochy. Developer J&T Real Estate (JTRE) postavil jeho prvú etapu v roku 2017, druhú sprístupnil o štyri roky neskôr.

Prvý projekt v retaile

Výstavba druhej etapy sa začala v januári 2020. „Eperia bola našim prvým projektom takého rozsahu v retailovom segmente a rozšírením o druhú etapu sa maximálne využije jej trhový potenciál,“ uviedol výkonný riaditeľ JTRE Pavel Pelikán.

Rozšírením sa podľa neho stalo nákupné centrum nadregionálnym.

Na troch podlažiach prinesie druhá etapa postupne 25 prevádzok, nové módne značky, reštaurácie i multikino Star s piatimi sálami.

Návštevníci majú k dispozícii viac služieb či nové oddychové zóny vo vnútri aj v exteriéri. Sortiment módy sa rozšíril o sieť piatich predajní poľského fashion operátora LPP. Na ploche 5 400 m2 pribudnú Reserved, Cropp či House.

Zlepšenie dopravnej dostupnosti

V súvislosti so zväčšovaním nákupného centra sa zvýši kapacita parkoviska o vyše 200 parkovacích miest. Väčšina z nich je v podzemnej garáži a spolu je k dispozícii takmer 800 miest na parkovanie.

Pribudla aj zastávka mestskej hromadnej dopravy priamo pri nákupnom cente a úpravou komunikácií sa zlepší prístup autom z centra mesta. Eperia je bezbariérová, pričom disponuje bezplatnou wi-fi. Vonkajším dominantným prvkom je dažďová záhrada s nekosenou lúkou.

Už pri výstavbe prvej etapy kládol developer dôraz na environmentálne kritériá a pri rozširovaní centra sa s nimi pokračuje. Doposiaľ vysadil vyše 120 stromov a vyše tisíc okrasných rastlín v okolí centra, inštaloval včelín, hmyzí hotel, vtáčie búdky a búdky pre netopiere.

Všetkými týmito aktivitami prispieva k udržateľnosti životného prostredia a biodiverzite. Prešov sa prostredníctvom Eperie zapísal na mapu moderných zelených nákupných konceptov.